سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این دلها همچون تن‏ها به ستوه آید ، پس براى آسایش آن سخنان گزیده حکمت را بجوئید از هر جا که باید [نهج البلاغه]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :1
کل بازدید :78180
تعداد کل یاداشته ها : 205
103/2/21
3:1 ص

پزشکان داروهای گیاهی را نمی شناسند


 

  • پزشکان داروهای گیاهی را نمی شناسند

    مشاور وزیر بهداشت گفت: پزشکان باید داروهای داخلی تجویز کنند تا شاهد توانمندی تولید داروی داخلی در صنعت داروسازی باشیم.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ محمود خدادوست، در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و صنایع وابسته و ششمین همایش طلای سبز اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها ارتباط میان صنعت و دانشگاه علوم پزشکی را برقرار می کند. در کنار نمایشگاه اصفهان فارما، همایش طلای سبز نیز برگزار می‌شود که موجب پیوند چند جانبه داروسازان و پزشکان می‌شود.

    خدا دوست با اشاره به ثبت شدن طب سنتی در فهرست ملی ایران، گفت: با وجود رقبایی زیاد مانند کشور چین، هند و رقبایی در کشورهای پیشرفته، مرکز طب ایرانی در سال جاری کرسی طب سنتی را به فرهنگستان علوم پزشکی اهداء کرد و با ریاست دکتر ولایتی از دو هفته پیش به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. این مهم نشان دهنده جایگاه ویژه طب ایرانی است.

    مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که طب چینی  50 درصد از خدمات پزشکی را در این کشور انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: این کشور در زمینه طب سنتی در جهان جایگاه بسیار بالایی دارد، اما منابع مکتوب طب ایرانی در طی  600 سال گذشته در جهان تدریس شده و جایگاه طب ایرانی را تثبیت کرده است. این معروفیت باعث شده در میان رقبا،کرسی طب ایرانی جایگاهی ویژه داشته باشد.

    خدادوست با اشاره به این که بیشتر بنیان گذاران طب ایرانی از استان اصفهان هستند، اظهار کرد: اساتیدی مانند استاد قفقازی، شیبانی، فرامرزیان، میرفخرایی و محمدمهدی اصفهانی در  استان اصفهان سردرمدار جریان طب ایرانی هستند. این اساتید در سال 1365 پروانه طب ایرانی را اخذ کرده اند.

    وی با بیان اینکه ایران جایگاه مهمی در حوزه گیاهان دارویی دارد، گفت: تنوع اقلیمی ایران بسیار زیاد است و امکان کشت و تولید داروهای گیاهی وجود دارد. بسیاری از گیاهان دارویی بومی ایران هستند، بسیاری از این گیاهان نیازی به آب فراوان ندارند از همین رو در خشکسالی نیز کشت گیاهان دارویی به اقتصاد مقاوتی و اشتغال زایی کمک می کند.

    مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به الزام دقت به زنجیره تولید گیاهان دارویی، فرآوری‌های اولیه و تولید یک فرآورده و ایجاد اعتماد در بازار مصرف، تصریح کرد: این امر می تواند یک نماد از زنجیره باشد. زنجیره که پزشکان بتوانند بشناسند و مصرف کنند. بنابراین این زنجیره را باید کامل دید. اگر کامل دیده نشود، ارزش ها و قابلیت های این زنجیره نیز دیده نمی‌شود.

    خدادوست با اشاره به این که بسیاری از پزشکان داروهای گیاهی را نمی‌شناسند و تجویز نمی‌کنند، اظهار کرد: سازمان‌ها و ارگان‌ها باید این زنجیره را کامل کنند و بدانند که باید چه داروهایی تولید شود و استاندارد مورد نیاز این صنعت را بشناسند. اکنون بسیاری از فراورده‌های دارویی از خارج وارد کشور می شود و این باعث می شود گیاهان دارویی که در داخل تولید می شوند استاندارد لازم را نداشته باشد.

    وی با بیان این که یکی از پیوندهایی که می‌تواند میان پزشکان، دارو سازان و صنایع دارویی ایجاد شود استفاده از ظرفیت اکادمیک طب ایرانی و اندوخته‌ایی است که در منابع معتبر رشد کرده و وجود دارد، گفت: چنین همایش‌هایی موجب تقویت این پیوندها می‌شود و این زنجیره را از تولید تا مصرف قوی می سازد تا به جایی برسیم که با تکیه بر دانش بومی بتوانیم به اهدافی که در برنامه ششم توسعه امده است مانند ادغام خدمات ایرانی با تکیه بر نظام سلامت و اعتماد به بخش پزشکی برسیم .

    مشاور وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: باید هر دو بخش در نظام سلامت به طب ایرانی اعتماد کنند و بستر استفاده از طب ایرانی را جامعه پزشکی قرار دهیم تا استفاده از این طب را برای مردم تسهیل کند و مردم حق انتخاب داشته باشند. نباید فرصت را به افراد افراطی دهیم.

    به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه بین المللی اصفهان فارما و صنایع وابسته و ششمین همایش طلای سبز از 18 تا 20 بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی پل شهرستان برگزار می شود.


  
  

بیمه راهی برای حمایت از سلامت مردم


 

  • بیمه راهی برای حمایت از سلامت مردم

    موضوع حمایت از سلامت مردم، تا قبل از دولت یازدهم، آنطور که باید و شاید به درستی مورد توجه متولیان امر قرار نداشت.اما با اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم، شرایط عوض شد.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ «تصمیم ما بر این است که نظام سلامت را متحول کنیم». این جمله صحبت رئیس جمهوری در آغاز دولت یازدهم بود. جمله‌ای که در دولت‌های پیشین به آن کمتر اشاره شده بود و وقتی با قاطعیت از سوی مقام اول دولت مطرح و تصمیم گرفته شد که در سطح کشور اجرایی شود، کسی باور نمی‌کرد که با این حجم از رضایت مردمی روبرو شود. رضایتی که به سختی به دست آمد و اگر حمایت و همراهی بیمه‌ها نبود، قطعا با شکست روبرو می‌شد.

    نقش بیمه همواره به عنوان یکی از نقش‌های اصلی و کلیدی در کشور محسوب شده بطوریکه این نقش به خصوص در حوزه سلامت بیش از هر مسئله‌ای حائز اهمیت است. در طی سال‌های گذشته همزمان با اجرای طرح تحول سلامت، بیمه سلامت ایران نیز پابه پای این طرح حرکت کرد تا تصمیم مهم دولت یازدهم محقق شود چرا که پیش از این ،حوزه درمان در کشور در وضعیت نابسامانی قرار داشت. بیماران یا توان پرداخت هزینه‌های درمان را نداشتند و یا به دلیل هزینه‌های سنگین درمانشان، به زیر خط فقر می‌رفتند.

    تحولی که قرار بود در حوزه سلامت رخ دهد به قدری حائز اهمیت بود که حتی رهبر انقلاب (مدظله العالی) نیز بارها در سخنانشان تاکید کردند «ما می‌خواهیم اگر در خانواده‌ای کسی مریض شد، آن خانواده بیش از رنج مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد.» اگرچه بیمه سلامت ایران تا پیش از این با نام بیمه خدمات درمانی اقداماتی در حوزه درمان آغاز کرده بود ولی از سال 91 با تغییر نام آن هدف‌های دیگری برای این سازمان در نظر گرفته شد تا علاوه بر برطرف کردن نابسامانی‌های موجود در حوزه درمان، با طرح تحول سلامت نیز همراهی کند.

    ارتقاء سطح کیفیت و ارائه خدمات سلامت ، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور و از همه مهمتر تجمیع بیمه‌های درمان از اهداف بلند مدتی بود که برای این سازمان در نظر گرفته شده بود تا همه از خدمات یکسان درمان برخوردار شوند. هدفی که باید گفت به نوعی در طرح تحول سلامت نیز در قالب دیگری برای حمایت از بیماران وجود داشت.

    همزمان با اجرای طرح تحول سلامت، حدود 11 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه، تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفتند. پس از این اقدامات دیگر از نابسامانی‌های موجود خبری نبود و مردم از اینکه بخش قابل توجهی از مشکلاتشان در مراکز درمانی رفع شده بود و از همه مهمتر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، بسیار راضی بودند.

    دیگر شباهت بیمه سلامت ایران با طرح تحول نظام سلامت حمایت از اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه بود. بسیاری از بیماران که هزینه درمانشان را به سختی فراهم کرده بودند با پوشش بیمه‌ای به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه خدمت دریافت کرده و از این اقدام راضی بوده و امیدوارند دیگر هیچ وقت به شرایط گذشته بازنگردند. حال خانواده‌های بیماران صعب العلاج برای تهیه دارو و هزینه‌های درمان خیال شان آسوده‌تر و مشکلات شان نیز کمتر شده است و دیگر کسی به دلیل هزینه‌های درمان به زیرخط نمی رود.

    اکنون 41 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که بیشترین جمعیت در صندوق بیمه سلامت روستاییان بالغ بر 22 میلیون نفر و کمترین مربوط به بیمه سایر اقشار و ایرانیان است. در مجموع 34 میلیون نفر از 41 میلیون بیمه شده سازمان بیمه سلامت ایران، جدای از محرومین و مشمولین تحت پوشش کمیته امداد، از بیمه رایگان برخوردار هستند.

    با وجود اقدامات موثری که در سازمان بیمه سلامت ایران انجام شده است اما این سازمان  هنوز در نیمه راه است و علاوه بر اجرای ماموریت‌های گذشته باید دیگر اهداف خود را هم دنبال کند که همراهی با طرح تحول سلامت یکی از این اهداف است که این سازمان طی سال‌های اخیر ثابت کرده است که همراه خوبی برای این طرح بوده و در نیمه راه آن را رها نکرده است.

    حالا چشم امید مردم و سازمان بیمه سلامت ایران به مجلس و دولت است تا با تصویب 7 هزار و 500 میلیارد تومان در پایان سال نوید بخش پایان بدهی‌های این سازمان و حمایت بیشتر از بیماران به خصوص از بیماران خاص باشند و این سازمان را در نیمه راه رها نکنند.


  
  

گردهم آیی بررسی چالش های دارویی در ایران


 

  • گردهم آیی بررسی چالش های دارویی در ایران

    اولین کنگره بین المللی داروسازی نوین، از روز چهارشنبه 18 بهمن 96 در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر سید فرشاد حسینی شیرازی دبیر اولین همایش داروسازی نوین با اعلام اینکه اولین همایش داروسازی نوین از 18 تا 20 بهمن 96 در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، گفت: قرار است در این کنگره آخرین دستاوردهای داروسازی نوین توسط میهمانان داخلی و خارجی ارائه شود.

    رئیس مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: قائم مقام انجمن بین المللی داروسازان آلمان و انگلیس، رئیس کمیته اخلاق داروسازی WHOاز استرالیا، رئیس اداره دارویی قزاقزستان و دانشکده داروسازی اَلماتی، مدیرگروه اقتصاد دارویی دانشگاه مسکو از جمله مهمانان خارجی این کنگره هستند. همچنین هیأت مدیره انجمن‌های علمی دارویی کشور، هیأت مدیره سندیکای دارویی کشور، بورد تخصصی آموزش داروسازی وزارت بهداشت و معاونین غذا و داروی کشور، تشکل‌های دانشجویان دانشکده‌های داروسازی کشور و همه افرادی که مقالات آنها پذیرفته شده در این کنگره حضور خواهند داشت.

    وی خاطرنشان کرد: اولین همایش داروسازی نوین فرصتی را فراهم خواهد آورد تا ضمن بیان مسائل اقتصادی مرتبط با دارو، روابط واحدهای تولید، توزیع و پخش با سازمان‌های دولتی نیز فراهم شود.

    حسینی شیرازی یادآور شد: بیان چالش‌های آموزش داروسازی در سطوح عمومی و تخصصی و چالش‌های اقتصاد و بازاریابی دارو در سطح داخل کشور و بین الملل مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

    وی از برپایی 36 کارگاه آموزشی و پژوهشی در خلال برگزاری کنگره خبر داد و افزود: تعدادی از این کارگاه ها دارای امتیاز بازآموزی خواهند بود.

    حسینی شیرازی با اشاره به تعدد انجمن های علمی داروسازی کشور که مسائلی را ایجاد کرده است، تاکید کرد: قرار است در این کنگره اولین مجمع انجمن های علمی داروسازی شکل بگیرد.

    وی با اشاره به نقش صنعت و دانشگاه در حوزه داروسازی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم بین صنعت و دانشگاه ارتباط قوی تری ایجاد کنیم، می بایست حوزه های ارتباطی انطباق دهنده ایجاد شود تا بتوان صحبت های رودررو بین صنعت و دانشگاه را فراهم آورد.


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    پای مرغ، قسمتی از مرغ است که معمولا دور انداخته می‌شود زیرا برخی افراد، آن را تهوع آور می‌دانند. به هر حال، برخی دیگر، آن را خوشمزه دانسته و برای درست کردن غذاهای خوش‌طعم از آن استفاده می‌کنند. پای مرغ، طعمی منحصر به فرد و بافتی نرم دارد که آن را به یک خوراکی اعتیادآور تبدیل می‌کند. می‌توان برای خوشمزه کردن پای مرغ، آن را با مواد دیگر ترکیب کرد یا به طرق مختلف پخت. امروزه، غذای پای مرغ را می‌توان در آسیا، اروپا، افریقا و امریکای لاتین یافت. خواص پای مرغ برای سلامتی در این‌جا آمده است.

    خواص پای مرغ

    مواد مغذی موجود در پای مرغ

    پای مرغ، مواد مغذی بسیاری دارد که برای بدن مفیدند:

    انرژی 150 کیلوکالری
    پروتئین 19 گرم
    کربوهیدرات 4 گرم
    چربی کل 8 گرم
    ویتامین A 100 واحد بین‌المللی
    فولات 86 میلی‌گرم
    کولین 13 میلی‌گرم
    کلسیم 88 میلی‌گرم
    فسفر 83 میلی‌گرم
    اسید چرب امگا3 87 میلی‌گم
    اسید چرب امگا6 2571 میلی‌گرم

    مصرف پای مرغ، به دلیل وجود این مقادیر از مواد مغذی، فواید بسیاری دارد. خواص پای مرغ برای بدن را در این‌جا آورده‌ایم:

    1. تقویت سیستم ایمنی

    خوردن پای مرغ، در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد زیرا پای مرغ، حاوی مواد معدنی است که برای سلامتی بسیارمفیدند. همچنین، پای مرغ، دارای کلاژن و مواد معدنی مانند مس، منیزیم، فسفر، روی و کلسیم نیز هست. برخی از این مواد معدنی در مبارزه با بیماری‌ نقش دارند. بنابراین مصرف منظم پای مرغ می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

    مطلب مرتبط: خواص کامکوات: 37 فایده شگفت انگیز کامکوات برای سلامتی

    خواص پای مرغ 2: جوان‌سازی پوست

    پای مرغ، کلاژن بالایی دارد که برای پوست خوب است. کلاژن، در بازسازی سلول‌ها به پوست کمک کرده و از آسیب آن جلوگیری می‌کند. همچنین، انعطاف‌پذیری پوست را افزایش داده و از پیری زودرس که باعث چین و چروک می‌شود نیز جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، برخی پزشکان، برای زیبایی پوست، پای مرغ را پیشنهاد می‌دهند.

    3. تسریع درمان زخم‌ها

    کلاژن و پروتئین‌های موجود در پای مرغ، و همچنین آلبومین، باعث می‌شوند پای مرغ، توانایی تسریع درمان زخم و کمک به رفع آسیب سلول را داشته باشد.

    به علاوه، پای مرغ، توانایی تسریع فرآیند جایگزینی سلول‌های آسیب دیده را نیز دارد، بنابراین، خوردن پای مرغ، توانایی بدن در مبارزه با عفونت را بالا می‌برد. با مصرف پای مرغ، آسیب سلولی ناشی از عفونت، به سرعت مهار شده و توانایی بدن برای مبارزه با باکتری‌ها بالا می‌رود.

    4. افزایش قدرت مفاصل و جلوگیری از شکنندگی استخوان‌ها

    با پیر شدن انسان، میزان کلسیم در بدن کاهش یافته و بازسازی سلول‌ها سخت می‌شود. مصرف منظم پای مرغ، داستان را تغییر می‌دهد زیرا پای مرغ، مواد معدنی بسیاری مانند کلسیم، پروتئین، غضروف و کلاژن دارد که به تقویت مفاصل کمک کرده و از شکنندگی استخوان که در پیری رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کنند.

    مطلب مرتبط: خواص روغن بنفشه: 16 برترین فایده علمی روغن بنفشه

    خواص پای مرغ 5: کاهش فشار خون

    پای مرغ، نسبت به گوشت سینه مرغ، پروتئین کلاژن بیشتری دارد. پروتئین کلاژن پای مرغ، توانایی کاهش فشار خون را دارد. این کلاژن می‌تواند سطح رنین پلاسما را پایین آورده و با این کار از بالا رفتن فشار خون جلوگیری ‌کند. پای مرغ، حاوی پتاسیم نیز هست، بنابراین افرادی که پرفشاری خون دارند، با مصرف پای مرغ بهتر می‌شوند.

    به طور کلی، درست کردن یک سوپ پای مرغ خوشمزه به نمک زیادی نیاز دارد. اما، افراد مبتلا به فشار خون بالا به سدیم حساسیت دارند، بنابراین مصرف بیش از اندازه نمک به آنها توصیه نمی‌شود زیرا نمک زیاد می‌تواند به فشار خون بالا منجر شود.

    6. سلامت لثه‌

    لثه‌ها، بخش مهمی از بدن انسان هستند زیرا تمام غذاهای دریافتی، توسط لثه‌ها، دندان‌ها و زبان فرآوری می‌شوند. بنابراین، برای سالم نگه داشتن لثه‌ها، به برخی مواد مغذی نیاز داریم. مصرف پای مرغ به این کار کمک می‌کند زیرا حاوی مقدار زیادی کلاژن، اسید آمینه و دیگر مواد ژلاتین ساز است. این مواد، اعصاب لثه‌ها را تقویت می‌کنند.

    7. رفع مشکلات گوارشی

    می توان با پای مرغ، سوپ یا آبگوشت درست کرد که بسیار خوشمزه است. تمام مواد مغذی مانند پروتئین، کلاژن، کندرویتین و گلوکزامین در سوپ حل می‌شوند. این مواد مغذی، برای سلامت دستگاه گوارش عالی هستند. این مواد مغذی، در سلامت روده‌ها نیز نقش دارند.

    مطلب مرتبط: خواص لوبیا قرمز: 39 فایده لوبیا قرمز برای سلامتی، پوست و مو

    خواص پای مرغ 8: حفظ سلامت ناخن‌‌ها

    پای مرغ، چه خواص دیگری دارد؟ بدن ما برای حفظ قدرت ناخن‌ها به کلاژن نیاز دارد. پای مرغ حاوی کلاژن است، بنابراین، کسانی که روزانه و به طور منظم پای مرغ مصرف می‌کنند، ناخن‌های سالم و قوی خواهند داشت.

    پای مرغ، حاوی اسید آمینه، گلیسین و همچنین پرولین است که می‌توانند به حفظ سلامت بدن و ناخن‌ها کمک کنند. زمانی که چنگال‌های مرغ کاملا رشد می‌کنند، مایع یا ژل خاصی را آزاد می‌کنند که حاوی ژلاتین است. این ماده مغذی، به بدن کمک می‌کند تا کلسیم جذب شده توسط ناخن را فرآوری کند.

    9. ظاهری جوان‌تر

    پای مرغ، کلاژن بالایی دارد. در واقع، سطح کلاژن طبیعی آن، مانند کلاژن یافت شده در سبزیجات سبز برگ و میوه‌هاست. کلاژن، یکی از مواد خاص مورد نیاز برای حفظ انعطاف‌پذیری پوست است که پوست را سالم و جوان می‌کند.

    همچنین، ممکن است پوست ترک برده و خشک، نرمی و انعطاف خود را باز یافته و چین و چروک‌ها و خطوط که علائم پیری زودرس هستند نیز کاهش ‌یابند. جای آکنه‌ها نیز از بین رفته و از بازگشت آنها جلوگیری می‌شود.

    10. حفظ تعادل هورمونی

    یکی از موارد مهم در تعادل هورمونی بدن، سطح روی است. پای مرغ، حاوی روی است که می‌تواند حداقل 3/1 نیاز بدن را تامین کند. چربی‌های خوب موجود در پای مرغ به بهبود عملکرد غد‌ه‌های بدن کمک می‌کنند زیرا برخی از غده‌های موجود در بدن به کمک چربی‌های سالم کار می‌کنند. سلامت سیستم رگ‌های خونی که از اثرات کلاژن است، در کمک به تامین خون نقاط کنترل هورمون مانند سیستم عصبی مرکزی در مغز و برخی غدد بدن، نقش دارد.

    11. کاهش استرس

    پای مرغ، انواع مختلفی اسید آمینه را تولید می‌کند که برای بدن بسیار خوب هستند. نوعی اسید آمینه که از چنگال‌ها بیرون می‌آید، آرژنین است. آرژنین، نوعی اسید آمینه است که برای بدن مفید است. یکی از خواص آن، کمک به بدن در آزاد کردن هورمون‌هایی که باعث اضطراب و استرس می‌شوند، است.

    12. رفع روماتیسم

    می‌توان برای کاهش خطر افزایش حمله‌های روماتیسمی، پای مرغ مصرف کرد. درون پای مرغ، کلاژنی وجود دارد که شبیه به پروتئین بافت همبند است. همین کلاژن است که پای مرغ را پس از فرآوری، چسبناک و غلیظ می‌کند. پای مرغ، حاوی مواد هیدروکسی پاتیت خوب است که استخوان بیرونی را تقویت کرده و از شکنندگی استخوان جلوگیری می‌کنند. پای مرغ، کلسیم نیز دارد که برای روماتیسم خوب است.

    خواص بیشتر پای مرغ

    خواص بیشتری از پای مرغ را در این‌جا آورده‌ایم:

    1. مناسب برای رژیم غذایی

    2. درمان آرتریت

    3. غذایی خوب برای رشد کودک

    4. بالا بردن هوش کودکان

    5. تنظیم ضربان قلب

    ملاحظاتی در مورد مصرف پای مرغ

    پای مرغ، خواص زیادی دارد. به هر حال، مواردی نیز وجود دارد که باید قبل از مصرف آن در نظر بگیریم.

    1. تزریق به مرغ

    امروزه، بسیاری از پرورش دهندگان مرغ، به مرغ، هورمون رشد تزریق می‌کنند تا مرغ در زمان کمی رشد کند. این مواد، معمولا وارد پاها و بال مرغ شده و با خوردن پای مرغ وارد بدن می‌شوند. این مواد تزریق شده، مواد شیمیایی و سموم زیادی دارد که می‌توانند باعث سرطان یا دیگر بیماری‌های خطرناک شوند. بنابراین باید از خوردن زیاد پای مرغ خودداری کنیم.

    2. بهداشت مرغ

    باید از تمیز بودن پای مرغ اطمینان داشته باشیم زیرا پای مرغ، باکتری زیادی دارد. زمانی که مرغ زنده است، همیشه در محیط کثیف زندگی می‌کند. برای اطمینان از بهداشت مرغ، باید پاها را کاملا تمیز کنیم، ناخن‌های آنها را ببریم و پای مرغ را کاملا بپزیم.

    3. کلسترول پای مرغ

    اگرچه پای مرغ، مواد مغذی بسیاری دارد اما کلسترول آن برای بدن خطرناک است. افراد زیادی به دلیل کلسترول بالا یا بیماری‌های ناشی از آن، جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین، باید پای مرغ را در مقادیر مناسب مصرف کنیم.

    مواردی که به آنها اشاره شد، خواص پای مرغ برای سلامتی هستند. به هر حال، باید پای مرغ را درست مصرف کرده و مواردی را قبل از مصرف آن در نظر بگیرید. غذای سالم بخورید و سالم بمانید.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

    منبع: drhealthbenefits

    خواص پای مرغ: 17 فایده شگفت انگیز پای مرغ برای سلامتی


    مطالب مرتبط

    نشانه های نابغه واقعی: 25 نشانه‌ که شما واقعا یک نابغه هستید

    6 خاصیت باورنکردنی پوست لیمو ترش که لازم است بدانید

    10 برترین خواص آب پرتقال برای سلامتی

    8 ادویه برای درمان دیابت نوع 2

    کاربرد پیاز: 10 فایده شگفت انگیز پیاز که هرگز انتظارش را نداشتید

    خواص عسل: 61 خواص عسل برای سلامتی که حتما باید بدانید

    خواص بامیه: 35 فایده بامیه برای سلامتی، پوست و مو

    27 فایده شگفت‌انگیز میوه اژدها برای سلامتی، پوست و مو

    3 نوع کرم و انگل که در بدن انسان زندگی می کنند

    روغن ذرت: 10 مهمترین خواص و مضرات روغن ذرت برای سلامتی

    درمان اوتیسم: 9 بهترین درمان خانگی بیماری اوتیسم

    خواص خردل: 20 فایده علمی خردل برای سلامتی


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    حتما شما هم این جمله معروف را شنیده‌اید که می‌گوید صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است. اما چند نفر از شما این توصیه را رعایت می‌کنید؟ تعداد بسیار زیادی از ما با هدف کاهش کالری خالص دریافتی و تحقق بخشیدن به رویای دیرینه لاغری معمولا حذف صبحانه را بهترین راهکار می‌دانیم. اما باید بدانید عوارض نخوردن صبحانه بسیار زیاد و خطرناک است.

    عوارض نخوردن صبحانه

    در این مقاله به برخی از عوارض نخوردن صبحانه می‌پردازیم.

    1. آسیب‌های قلبی را به همراه دارد

    طبق مطالعه‌ای که اخیرا صورت گرفته است، احتمال رنج بردن از حملات قلبی در مردانی که صبحانه را نادیده میگیرند 27% بیشتر از مردانی است که به صبحانه اهمیت داده و آن را به عنوان نخستین وعده غذایی روزانه خود قرار می‌دهند. دکتر لیچ کاهیل که هدایت این تحقیق را بر عهده داشته است می‌گوید: احتمال این خطر اگرچه نگران‌کننده نیست اما این حقیقت را تایید می‌کند که خوردن یک صبحانه سالم می‌تواند خطر حملات قلبی را به شدت کاهش دهد.

    همچنین آمادگی برای بالا رفتن فشار خون در افرادی که از خوردن صبحانه غافل می‌شوند نیز دیده شده است که این نیز خود منجر به انسداد عروق خواهد شد. از طرف دیگر، افزایش فشار خون خطر بروز شرایط نامساعد قلبی و عروقی از جمله سکته را در این افراد به همراه دارد.

    مطلب مرتبط: با خوردن صبحانه این 8 اتفاق جالب رخ می‌دهد

    2. خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد

    گروه بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد تحقیقی را انجام داد که هدف از آن پیدا کردن رابطه‌ای میان عادات غذایی و وضعیت سلامت افراد بود. در این آزمایش که تقریبا 6 سال به طول انجامید، تعداد 46،289 زن شرکت کردند. نتایج این تحقیق شگفت‌انگیز بود. طبق نتایج به‌دست آمده از این تحقیق، زنانی که عادت به نخوردن صبحانه داشتند در مقایسه با زنانی که بطور روزانه و مرتب صبحانه خود را می‌خوردند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم قرار داشتند.

    بدتر آنکه، خطر بروز دیابت نوع دوم در زنان شاغلی که عادت به حذف وعده غذایی صبحانه خود داشتند نیز 54% بیشتر از سایرین بود.

    عوارض نخوردن صبحانه 3: موجب اضافه وزن می‌شود

    اگر شما از یک رژیم غذایی کاهش وزن پیروی می‌کنید و در این رژیم عادت به نخوردن صبحانه دارید، بهتر است که در رژیم خود تجدید نظر کنید. طبق مطالعاتی که در مورد تاثیرات منفی نخوردن صبحانه انجام شده است، احتمال افزایش وزن در افرادی که از وعده غذایی صبحگاهی خود غافل می‌شوند بیشتر از سایرین است و این نتیجه کاملا با هدف کاهش وزن و تناسب اندام شما مغایرت دارد. آیا با خواندن این مطالب گیج شده اید؟ پس به خواندن ادامه دهید.

    حذف کردن صبحانه میل شدید به غذاهای شیرین و چرب را در شما افزایش می‌دهد. بعلاوه، در این وضعیت حملات ناشی از گرسنگی در شما نسبتا شدید بوده و به این ترتیب در طول روز هرچیزی که در مقابلتان قرار بگیرد را با ولع خواهید خورد. هرچه سطح گرسنگی شما بیشتر باشد، مصرف غذا در شما بالاتر خواهد رفت و باین ترتیب برخی اوقات کالری دریافتی شما نیز از سطح لازم برای شما فراتر خواهد رفت. عادت همیشگی نخوردن صبحانه در نهایت بجای کاهش وزن منجر به افزایش وزن خواهد شد.

    مطلب مرتبط: یک صبحانه رژیمی خوشمزه برای کوچک شدن شکم

    4. تاثیری منفی روی سطح انرژی و حال و احوال شما دارد

    طبق مطالعه‌ای که در ژورنالی به نام رفتار روانی در سال 1999 منتشر شد، عدم مصرف صبحانه تاثیراتی منفی بر انرژی و حال و احوال فرد می‌گذارد. این تیم تحقیقاتی انگلیسی مطالعه‌ای را روی 144 انسان سالم انجام دادند که در طول شب هیچ غذایی مصرف نمی‌کردند و اصطلاحا روزه شبانه می‌گرفتند. این گروه به 3 دسته تقسیم شد: به گروه اول یک صبحانه سالم و متوسط داده شد. گروه دوم فقط قهوه دریافت کرد و گروه سوم هیچ صبحانه‌ای دریافت نکرد. سپس این گروه‌ها به مدت دو ساعت مورد مشاهده قرار گرفتند. طبق یافته‌های این تحقیق، ضعیف‌ترین مهارت‌های ذهنی و بیشترین میزان خستگی در گروهی مشاهده شد که هیچ صبحانه‌ای دریافت نکرده بود. تفاوت چندانی بین دو گروه دیگر مشاهده نشد.

    نتیجه: نخوردن صبحانه موجب پایین رفتن سطوح انرژی شده و تاثیر منفی بر حافظه وارد می‌کند.

    عوارض نخوردن صبحانه 5: خطر ابتلا به سرطان افزایش پیدا می‌کند

    حذف کردن صبحانه باعث زیاده روی در مصرف غذا در طول روز می‌شود و باین ترتیب زمینه برای افزایش شیوع بیماری چاقی فراهم می‌شود. طبق مطالعه‌ای که توسط مرکز مطالعات سرطانی انگلستان انجام شد، دیده شده است که خطر ابتلا به سرطان در فرد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن بیشتر از افراد دیگر است.

    مطلب مرتبط : 5 اتفاق شگفت‌انگیز که وقتی صبحانه می‌خورید برای بدن‌تان می‌افتد

    6. عملکرد شناختی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

    قرار دادن صبحانه در رژیم غذایی روزانه شما به شما در عملکرد شناختی بهتر مغزتان کمک می‌کند. مطالعه‌ای روی گروهی از نوجوانان سنین بین 12 و 15 سال در دو مرحله آزمایشی انجام شد. در یکی از این آزمایش ها، گروه مورد نظر مجاز به مصرف صبحانه بود و در آزمایش دوم از افراد این گروه خواسته شد که وعده غذایی صبحگاهی خود را حذف کنند. دیده شد که افراد این گروه در مدت زمان دریافت صبحانه در رژیم غذایی روزانه خود دقت بیشتری در آزمون جست‌وجوی بصری نشان می‌دهند درحالیکه نخوردن صبحانه مانع از رسیدن به چنین نتیجه‌ای خواهد شد.

    نتیجه گیری: خوردن صبحانه موجب تقویت عملکرد شناختی می‌شود. نتایج این تحقیق قابل تعمیم در بزرگسالان نیز هست.

    عوارض نخوردن صبحانه  7: موجب بروز میگرن می‌شود

    هیپوگلیسمی یک اصطلاح پزشکی است که برای نشان دادن سطوح پایینی از قند خون به کار می‌رود. حذف کردن وعده‌های غذایی کاهش عمده‌ای در سطوح قند خون را موجب می‌شود و به دنبال آن هورمون هایی آزاد می‌شود که می‌توانند جبران‌کننده سطوح پایین گلوکز باشند. از طرف دیگر، در نتیجه این فرآیند، سطوح فشار خون بالا رفته و سردرد و میگرن را به همراه خواهد داشت.

    احتمال بروز این اتفاق با حذف صبحانه بیشتر خواهد شد زیرا صبحانه نخستین وعده غذایی است که در روز پس از حدودا 12 ساعت غذا نخوردن مصرف می‌کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید از اینگونه سردردها در امان باشید، از خوردن صبحانه خود مطمئن شوید.

    8. ریزش مو را تحریک می‌کند

    ریزش مو یکی از تاثیرات عمده و جانبی نخوردن صبحانه است. بله! یک وعده غذایی کم پروتیین خطرناک می‌تواند سطوح کراتین را تحت تاثیر قرار داده، مانع از رشد مو شود و ریزش مو را به دنبال داشته باشد. صبحانه وعده غذایی اصلی و ضروری هر روز است و نقشی مهم درتقویت رشد فولیکول‌های مو دارد. بنابراین اگر می‌خواهید از داشتن موهایی محکم، شاداب و فاقد ریزش بهره‌مند شوید، باید صبحانه روزانه و غنی از پروتیین را در رژیم غذایی خود قرار بدهید.

    مطلب مرتبط: 5 خوراکی برای صبحانه که مغز شما را فعال می‌کند

    9. سوخت و ساز شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد

    آیا اگر سوخت ماشین شما تمام شده باشد می‌توانید آن را روشن کنید؟ خیر؟ به همین ترتیب هم شما برای شروع و راه انداختن سوخت و ساز بدن خود به صبحانه نیاز دارید. صبحانه نخستین وعده غذایی است که در ابتدای روز پس از حدودا 12 ساعت استراحت بدن خودتان را با آن تغذیه می‌کنید. طبق مطالعات متعددی که با موضوع اهمیت صبحانه انجام شده است، افرادی که این وعده غذایی را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند به هنگام استراحت بدنشان از سوخت و ساز بیشتری برخوردار می‌شود.

    عوارض نخوردن صبحانه 10.: گیجی و سردرد را تشدید می‌کند

    چنانچه شب گذشته، در مصرف برخی خوراکی ها زیاده روی کرده اید و اکنون دچار سردرد و گیجی هستید، می‌توانید با صرف یک صبحانه‌ی مقوی از شر اثرات آن خلاص شوید. یک صبحانه سرشار از آهن، اسید فولیک (ویتامین B9) و دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن شما کمک می‌کند تا کمبود مواد مغذی را جبران کند. بعلاوه، چنین صبحانه‌ای سطح انرژی شما را افزایش خواهد داد.

    این را به خاطر داشته باشید که حذف صبحانه می‌تواند میزان قند خون شما را کاهش داده، موجب سردرد و تهوع شود. پس صبحانه سالم را فراموش نکنید.

    آگاه شدن از این تاثیرات منفی حذف صبحانه موجب می‌شود تا بتوانیم دیگران را به خوردن صبحانه متقاعد کنیم. آیا شما هم از صبحانه غافل می‌شوید؟ آیا تاثیر دیگری علاوه بر آنچه که در بالا ذکر شده است را تجربه کرده اید؟ نظرات خودتان را درباره عوارض نخوردن صبحانه با ما به اشتراک بگذارید.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه یحیی

    منبع: stylecraze


    مطالب مرتبط

    سفیدی مو: 33 بهترین راه حل برای درمان سفیدی مو

    دندان درد: 30 موثرترین درمان خانگی دندان درد که باید بدانید

    خواص بادام : 42 فایده اثبات شده بادام برای سلامتی، پوست و مو

    خواص خرمالو: 24 خاصیت خرمالو برای سلامتی و درمان بیماری ها با پشتوانه علمی

    خواص گردو : 25 فایده گردو برای سلامتی که نمی‌دانستید

    درمان ریزش مو :42 درمان خانگی ریزش مو و رشد مجدد موها

    21 ویژگی که یک زن خوب برای شوهرتان باشید

    25 ترفند جالب روانشناسی برای موفقیت در کار و زندگی

    مضرات کافئین: 19 عارضه جانبی کافئین که باید بدانید

    10 شگفت‌انگیزترین خواص آب هلو برای سلامتی

    8 شگفت‌انگیزترین خواص آب کیوی برای سلامتی، پوست و مو

    افراد گوشت تلخ: 10 عادت رایج آدم های گوشت تلخ را بشناسید


  
  
<   <<   6   7   8   9      >