سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی بردباری، نشانه فراوانی دانش است . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :0
کل بازدید :78146
تعداد کل یاداشته ها : 205
103/2/8
8:56 ع

راهنمای خرید کرم پودر برای نوروز


 

  • راهنمای خرید کرم پودر برای نوروز

    در این مطلب به نکته‌هایی اشاره می‌کنیم که بهتر است هنگام خرید کرم‌ پودر به آنها توجه داشته باشید.

    کرم‌ پودر از جمله محصولات آرایشی است که تاثیر قابل‌ توجهی در زیبایی چهره دارد و اگر رنگ و بافت آن به درستی انتخاب شود، می‌تواند نقص‌های صورت را بپوشاند و چهره را زیباتر کند اما انتخاب نادرست می‌تواند حالت ماسیدگی روی صورت ایجاد و چهره را از حالت طبیعی خارج کند. در این مطلب به نکته‌هایی اشاره می‌کنیم که بهتر است هنگام خرید کرم‌ پودر به آنها توجه داشته باشید.

    چه رنگ کرم‌ پودری مناسب پوست شماست؟

    هنگام انتخاب کرم‌ پودر 3 رنگ را امتحان کنید؛ رنگ همرنگ با پوستتان، طیف رنگی روشن‌تر و طیف رنگی تیره‌تر. هر یک از این 3 رنگ را روی خط چانه امتحان و صبر کنید تا کرم‌ پودر جذب پوست شود. هر رنگی که محوتر شد، یعنی برای پوست شما مناسب‌تر است. اگر امکان امتحان کرم‌ پودر وجود نداشت، شیشه کرم‌ پودر را جلوی چانه‌تان بگیرید تا متوجه شوید کدام رنگ به پوستتان نزدیک‌تر است.

    چه نوع کرم پودری بخریم؟

    کرم پودر مایع 

    کرم‌ پودرهای مایع پوشانندگی ضعیفی دارند. با این حال تعداد مصرف‌کنندگان شان بالاست و مناسب هر نوع پوستی هستند. این نوع کرم‌ پودر را به سادگی با اسفنجی مرطوب می‌توان روی پوست پخش کنید. استفاده از مرطوب‌کننده زیر آن نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

    کرم پودر فومی 

    میزان پوشش‌ دهی موس‌ها (فوم‌ها) متوسط است. این نوع کرم‌ پودر، در واقع، ترکیبی از پودر و کرم مرطوب‌ کننده و مناسب پوست‌های مختلط و چرب است. هنگام مصرف موس‌ها باید کمی آنها را در دستتان گرم کنید تا بهتر روی پوست بخوابد.

    کرم پودر خامه‌ای 

    انواع خامه‌ای و غلیظ پوشانندگی کاملی دارند. به راحتی روی پوست پخش می‌شوند و به‌دلیل غلظت بالا و پوشانندگی عالی و ماندگاری خوبی که روی پوست دارند، پرطرفدارند. معمولا آرایشگران از این نوع کرم‌ پودر برای پوشاندن لک و نواقص صورت استفاده می‌کنند.

    کرم پودر رنگی 

    این نوع مرطوب‌ کننده‌ها نیز از انواع کرم‌پودرها محسوب می‌شوند. میزان پوشانندگی آنها به نسبت، متوسط رو به ضعیف و مناسب افرادی است که تمایل چندانی به آرایش کردن ندارند و ضمن مرطوب کردن پوستشان ترجیح می‌دهند کمی به پوستشان رنگ بدهند. این نوع کرم‌پودر طبیعی‌ترین حالت ممکن را روی پوست ایجاد می‌کند.

    کرم پودر بالشتی 

    این نوع کرم‌پودر مایع است و پوشانندگی ضعیفی دارد، اما بسیار پرطرفدار است. به راحتی می‌توان این کرم‌پودر را روتوش کرد و مشکل پوستی جدی ایجاد نمی‌کند. کرم‌ پودر کوسنی همراه با اسفنج استفاده می‌شود.

    کرم پودر سرمی 

    میزان پوشش‌دهی کرم‌ پودرهای سرمی ضعیف است. این نوع کرم‌پودرها معمولا لک‌ها را چندان محو نمی‌کند، ولی میزان چین و چروک را کاهش می‌دهد. در واقع، این نوع کرم‌ پودر به‌ دلیل نوع بافتی که دارد به عمق چین‌ها نفوذ کرده و با پر کردن شیارها چین و چروک را محو می‌کند. بیشتر کرم‌پودرهای سرمی حاوی ترکیبات ضد‌پیری و مواد سفید‌کننده و روشن‌کننده پوست هستند. این نوع کرم‌پودر باید با احتیاط روی جای زخم استفاده شود.

    کرم پودر کرمی 

    کرم‌ پودرهای کرمی هم مانند انواع غلیظ خامه‌ای که معمولا برای گریم استفاده می‌شوند، پوشانندگی خوبی دارند. پایه آنها روغنی است و معمولا ضمن ماندگاری طولانی، درمان مناسبی برای پوست‌های خشک هستند. با وجود این توصیه می‌کنیم زیر کرم‌پودر همیشه از نرم‌کننده یا مرطوب‌کننده استفاده کنید.

    کرم پودر خمیری 

    این نوع کرم‌پودرها هم پوشانندگی ضعیفی دارند و چندکاره محسوب می‌شوند. در عین رنگی‌بودن و پوشاندن نسبی لک‌های صورت، مرطوب‌کننده هستند و حاوی ضد‌آفتاب و ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان و ضد‌چروک‌اند. این نوع کرم‌پودر بهترین نوع برای استفاده روزانه است.

    کرم پودر معدنی 

    پوشانندگی بسیار ضعیفی دارند. بافت آنها پوست را نرم و لطیف می‌کند و بدون ترکیب‌های شیمیایی و رنگ و اسانس هستند، بنابراین معمولا مناسب پوست‌های حساس‌اند. می‌توانید از نوعی از کرم‌پودر که پوشانندگی قوی‌تری دارد روی این نوع پودر کمک بگیرید، اما اگر پوست خشکی دارید، این کار را نکنید. این پودر را به کمک فرچه یا اسفنج باید روی پوست بزنید.


    منبع : salamat.ir



  
  

نشانه‌های فساد ماست چیست؟ | سایت تفریحی پویه


 

  • نشانه‌های فساد ماست چیست؟ | سایت تفریحی پویه

    آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که تاریخ مصرف ماست‌تان بگذرد و ندانید که آیا این اتمام تاریخ مصرف به معنای فاسد شدن ماست است یا می‌توان آن را تا چند روز آینده هم مصرف کرد؟ اصلا آیا می‌دانید که نشانه فساد ماست چیست؟

    متخصص بهداشت مواد غذایی در پاسخ به این پرسش‌ها گفت: «ماست به‌خاطر 2 ویژگی خاصی که دارد، فسادش نسبت به سایر مواد غذایی با تاخیر بیشتری صورت می‌گیرد. یکی از این ویژگی‌ها، آن است که شیر مصرفی برای تهیه ماست، باید جوشیده شده باشد و با شیر خام نمی‌توان ماست، درست کرد. دومین ویژگی هم فعالیت میکروارگانیسم‌های غیر بیماری‌زا داخل محیط ماست است. این میکروارگانیسم‌ها یا باکتری‌ها، به‌صورت رقابتی اجازه رشد به سایر باکتری‌ها را نمی‌دهند و به این ترتیب، روند فاسد شدن این محصول لبنی را به تعویق می‌اندازند».

    متخصص بهداشت مواد غذایی به این نکته هم اشاره کرد که همین میکروارگانیسم‌ها، باعث تولید اسیدلاکتیک در ماست می‌شوند و وجود این محیطی اسیدی هم عامل دیگری برای فساد دیرهنگام ماست است.

    «خود اسید لاکتیک باعث کاهش pH ماست می‌شود و جلوی رشد میکروب‌ها در محیط آن را می‌گیرد».

    وی تاکید می‌کند که تمام این ویژگی‌ها دست به دست هم می‌دهند تا از ماست محصولی بسازند که به‌سادگی فاسد نشود.

    «اگرچه بحث مسموم شدن با مصرف ماست، تقریبا منتفی است اما کیفیت این محصول می‌تواند تحت شرایطی به‌شدت پایین بیاید و آن را غیر قابل مصرف کند».

    چه شرایطی؟ «اگر ماست در معرض حرارت محیطی بالا، تابش نور آفتاب یا گرمای شدید قرار بگیرد، پروتئین‌هایش هیدرولیز و تجزیه به اسیدهای آمینه‌ای می‌شوند که مزه تلخی دارند. با این حساب می‌توان گفت که تلخ شدن یا کپک زدن ماست نشانه از دست رفتن ایمنی خوراکی آن است و در این شرایط باید ماست را دور بریزید».


    منبع : salamatnews.com



  
  

دلایل ناشی از مرگ و میر


 

  • دلایل ناشی از مرگ و میر

    به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ اگرچه برخی از افراد می‌ترسند که از رعدوبرق و یا حمله کوسه بمیرند، اما دلیل عمده مرگ‌ومیر عوامل ساده‌تری هستند. در این مقاله 10 دلیل عمده مرگ‌ومیر در آمریکا را به شما معرفی خواهیم کرد. البته این آمار برای سال 2013 هستند.

    خودکشی

    خودکشی در رتبه دهم، یکی از عوامل مهم مرگ‌ومیر در آمریکا است که در سال 2013 جان 41149 تن را گرفت. بااین‌حال خودکشی دومین عامل خودکشی در بین افراد 15 تا 24 ساله و 25 تا 34 ساله است. مردها 4 برابر زنان براثر خودکشی از بین می‌روند. یکی از راه‌های جلوگیری از وقوع خودکشی این است که به افرادی که به خودکشی و آسیب‌رسانی به خود فکر می‌کنند کمک کنیم، با آن‌ها صحبت کنیم و روش زندگی یا میزان خوابشان را تغییر دهیم.

    مشکلات کلیه

    مشکلات کلیه شامل نفریت، سندرم نفریت و نفروز در سال 2013 جان 47112 تن را گرفت. نفریت نوعی التهاب کلیه است که براثر عفونت یا آلرژی دارویی ایجاد می‌شود. سندرم نفریت به معنای تجمع پروتئین در ادرار است. ازجمله دلایل سندرم نفریت از این قبیل هستند: عفونت، واکنش به داروها، سرطان، مشکلات سیستم ایمنی، فشارخون بالا و دیابت.

    آنفولانزا و ذات‌الریه

    آنفولانزا و ذات‌الریه در سال 2013 جان 56979 تن را گرفت. آنفولانزا اغلب براثر ویروس ایجاد می‌شود. افراد مسن، کودکان و زنان باردار بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند. ابتلا به آنفولانزای فصلی مانع از این می‌شود که به نوع مزمن آن دچار شوید.

    ذات‌الریه زمانی رخ می‌دهد که ویروس یا باکتری عفونت ایجاد می‌کند. ذات‌الریه بیشتر در افراد بیشتر از 65 سال و یا کمتر از 5 سال رخ می‌دهد. واکسن‌های آبله‌مرغان، سیاه‌سرفه، سرخک، هموفیلوس، از ابتلا به عفونت پیشگیری می‌کند.

    دیابت

    دیابت در سال 2013 جان 75578 تن را گرفت. دیابت با قند خون آغازشده و سپس به مشکلات کلیه، بیماری قلبی، کوری و قطع عضو اعضای پایین بدن بخصوص پاها، منجر می‌شود. چاقی، ژنتیک، افزایش سن و ارث بردن بیماری، باعث ایجاد دیابت می‌شود. ورزش منظم و برنامه غذایی سالم از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند.

    آلزایمر

    آلزایمر در سال 2013 جان 84767 تن را گرفت. این بیماری بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود. این بیماری با مشکلات حافظه و تکلم آغازشده و به‌مرور افزایش می‌یابد. این بیماری در حدود 60 سالگی آغازشده و به‌مرور شدت می‌گیرد. افرادی که این بیماری را به ارث می‌برند یا در ژنشان وجود دارد، بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند. کاهش آسیب و ضربه به سر، داشتن قلبی سالم و وزن متعال از ابتلا به این بیماری پیشگیری می‌کند.

    سکته

    سکته در سال 2013 جان بیش از 128978 تن را گرفت. سکته زمانی رخ می‌دهد که خون به مغز نمی‌رسد و درنتیجه آن سلول‌های مغز از بین می‌روند و یا رگ‌های مغز مسدود می‌شوند. این حالت به فلج شدن، مشکلات تکلم و مرگ منجر می‌شود.

    فشارخون بالا، کلسترول بالا، مشکلات قلبی، دیابت، چاقی، مصرف الکل و سیگار، احتمال سکته را افزایش می‌دهد. میزان سکته در مردان بیشتر دیده می‌شود. رژیم غذایی سالم و ورزش منظم امکان سکته را کاهش می‌دهد.

    تصادفات

    تصادفات در سال 2013 جان بیش از 130557 تن را گرفت. این تصادفات شامل تصادف خودرو: 33804 تن، سقوط: 30208 تن و مسمومیت: 38851 تن، می‌شوند. اگرچه تصادفات در رتبه 4 قرار گرفتند اما اولین دلیل مرگ‌ومیر افراد 1 تا 44 ساله محسوب می‌شوند.

    بیماری مزمن دستگاه تنفسی

    بیماری‌های دستگاه تنفسی در سال 2013 جان 149205 تن را گرفت. مهم‌ترین بیماری دستگاه تنفسی، بیماری انسداد ریوی شامل برونشیت و آمفیزم است. برونشیت به معنای مسدودشدن راه تنفسی و آمفیزم هم به معنای مشکلات ریه است. هردوی این بیماری‌ها تنفس را مشکل می‌کند.

    دلیل عمده بیماری‌های تنفسی سیگار کشیدن است. مردانی که سیگار می‌شکند 12 برابر مردان سالم از بین می‌روند. بنابراین ترک سیگار احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

    سرطان

    انواع مختلف سرطان در سا 2013 جان بیش از 584881 تن را گرفت. سرطان به معنای افزایش تعداد سلول‌های بافتی از بدن است. سرطان‌های عمده در مردان شامل سرطان پروستات، سرطان ریه و سرطان روده بزرگ است. سرطان‌های عمده در زنان سرطان سینه، سرطان ریه و سرطان روده بزرگ است. سرطان ریه دلیل عمده مرگ‌ومیر در مردان و زنان و در زنان هم سرطان سینه عامل دوم مرگ‌ومیر است.

    سرطان براثر سبک زندگی ناسالم و ژنتیک به وجود می‌آید. ترک سیگار احتمال ابتلا به سرطان‌های کلیه و ریه را کاهش می‌دهد. همچنین رژیم غذایی شامل میوه و سبزیجات، احتمال ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را کاهش می‌دهد. دلیل اصلی سرطان‌هایی مانند روده بزرگ و آندومتر چاقی است.

    مشکلات قلبی

    در سال 2013 بیماری‌های قبلی دلیل اصلی مرگ‌ومیر در آمریکا بود که جان 611105 تن را گرفت که یک‌چهارم تمام مرگ‌ومیرهای سال 2013 است. مشکلات قلبی شامل بیماری‌های مختلفی مانند بیماری عروق و ضربان قلب است. بیماری‌های قلبی براثر چاقی، مصرف سیگار، فشارخون بالا، دیابت و کلسترول بالا به وجود می‌آیند. بنابراین کاهش کلسترول و فشارخون احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.


  
  

کد آهنگ پیشواز رضا صادقی آهنگ یعنی درد برای همراه اول


 

  • کد آهنگ پیشواز رضا صادقی آهنگ یعنی درد برای همراه اول

    1- یعنی درد : 91527


    این کدها مخصوص دارندگان سیمکارتهای همراه اول می‌باشد.

    برای فعالسازی هر یک از آواها ، کد مورد نظر خود را به شماره 8989 ارسال نمایید…

    در صورت بروز مشکل در این کدها ، در بخش نظرات مشکل خود را بیان کنید.


    سایت تفریحی پویه



  
  

آشنایی با امامزاده پیرمردان در سمنان


 

  • آشنایی با امامزاده پیرمردان در سمنان

    برای زیارت امامزاده ای که هم صاحب کرامات زیادی است وهم رسیدن به آرامگاهش پیمودن مسیر جذابی را طلب می کند، چقدر آماده هستید؟ آرامگاه امامزاده پیرمردان در استان سمنان و در روستای طرود بر بلندای قله کوهی قرار گرفته که بالارفتن از آن هم حال و هوایتان را عوض می کند و هم نوید زیارت دلچسبی را به شما می دهد . ضمن اینکه در سفر به روستای طرود می توانید از همه جذابیت های منحصر به فرد این روستا دیدن کنید.

      وجه تسمیه طرود  

    وجه تسمیه «طرود» از کلمه طرد به معنی دورافتاده می باشد. وجه تسمیه دیگر اینکه در قدیم طرود به  شکل ترود (ته رود) نوشته می شد واین به خاطر این بود که دو رود بزرگ و طولانی به این منطقه ختم می شدند وبه اینجا ته رود میگفتند واین بیشتر مورد قبول است ، چون در یک مکان کاملا گود قرار گرفته است.

      طرود از منظر گردشگری   

    زیبایی های گردشگری منطق کویری طرود شامل بزرگترین نخلستان های شمال شرق ایران ، به همراه رمل های کویری، جنگل های طاق «چاه جم» ،  بلندای زیبا و دیدنی امامزاده  پیرمردان ، مسابقات شتر سواری و جشنواره های شتر دل هر گردشگری را می رباید. شتر داری و قالیبافی از مشاغل عمد   ساکنین طرود به شمار می رود.  خرمای طرود بسیار اعلا بوده و از مزه خوب و شیرین و با شیره زیاد همراه است.

      موقعیت و آب و هوای روستای طرود  

    روستای طرود در ابتدای کویر واقع شده و دارای آب وهوای گرم و خشک است.  اطراف روستا از طرف شرق و غرب به فاصله 20کیلومتر کوهستانی و دارای آب و هوای معتدل وخشک است که در گذشته مردم روستا هنگام تابستان و گرمی هوا به مناطق ییلاقی کوهستانهای اطراف که دارای کلاته های زیادی است کوچ میکردند. امروزه با گسترش شهر نشینی از کلاته مذکور تنها برای تفریح و گردش کوتاه مدت استفاده می شود.

      موقعیت امامزاده پیرمردان  

    روستای طرود در 120 کیلومتری جنوب غربی شاهرود و در حاشیه کویر مرکزی ایران و در مسیر استان های یزد و اصفهان قرار دارد. امامزاده پیرمردان در جاده سرکویر شاهرود، در حد فاصل 35 کیلومتری سرکویر، نرسیده به طرود واقع شده و با طی مسافت شش کیلومتر فرعی ازجاده اصلی وارد منطقه کوهستانی شده وبا ورود به روستای سرتخت همه چیز برای زوار محترم اشکار و گنبد طلایی امامزاده بر فراز قلعه ای بلند با درخشش خاصی خود نمایی می کند. در واقع این امامزاده در 22 کیلومتری روستای طرود و در مسیر اصفهان قرار دارد.

      نسب و تقدس امامزاده  

    طوری که نقل شده ، این امامزاده از نوادگان حضرت ابوالفضل قمر بنی هاشم (ع) و با نام «نورالله» می باشد که دربین زیارت کنندگانش بخصوص مردم منطقه بسیار محترم وازجایگاهی عظیم برخوردار است وهرسال در چندین نوبت به مناسبت های گوناگون ،اهالی منطقه به زیارتش رفته وادای احترام وارادت میکنند.درسالهای اخیربا معرفی این امامزاده وجایگاه وتعاریفی که از بزرگواری و معجزات فراوانش شده ، زوار از نقاط مختلف کشور به این منطقه برای پابوسی امامزاده می آیند و نذورات فراوانی هم انجام می دهند.

    مرحوم حجت الاسلام محمد ابراهیم میغانی در نسخه خطی اش می گوید که از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است. در کتاب خطی او نوشته شده امامزاده نورالله بن احمد بن حسین بن موسی بن جعفر که امامزاده نورالله از احفاد و نوادگان موسی بن جعفر(ع) خواهد بود. در کتاب سیمای امامزادگان درباره این امامزاده آمده است که امامزاده پیرمردان طرود از روستای سرتخت و بخش مرکزی شاهرود که دیر زمانی به همین نام بوده و به آن پیر مردان می گفتند ، ولی نام فعلی آن را امامزاده نورالله معرفی کرده اند.

    امامزاده پیرمردان با کرامات زیادی که داشته و جذابیت محل آرامگاه ، زائران زیادی از شهرستان های استان های سمنان و گلستان و مسافرین استان اصفهان و یزد دارد.

      ویژگی های ظاهری بنای امامزاده  

    آستان امامزاده نورالله (علیه السلام) بر روی قله کوهی در روستای سرتخت واقع شده است که مساحت بقعه 3 متر مربع و مساحت کل بنا 70 متر مربع است .مساحت مجموع عرصه و اعیانی امامزاده 180 متر مربع می باشد. قدمت این امامزاده از زمانهای قدیم می باشد و سبک گنبد آن به صورت هشت ترک و سقف آن گرد و با آجر پوشیده شده و دارای سنگ نما می باشد. ارتفاع از پای کوه تا محل امامزاده بیش از 300 متر از یک طرف و از طرف دیگر بیش از 2000 متر است. آب آشامیدنی امامزاده از قنات جاری تأمین می شود. امامزاده فاقد برق شهری است و برق آن توسط موتور برق تأمین می شود.


    منبع : tebyan.net



  
  
   1   2   3   4   5   >>   >