سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه از آزارش ایمن باشی، به برادری با او رغبت کن [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :1
کل بازدید :78185
تعداد کل یاداشته ها : 205
103/2/21
5:26 ص

دلایل ناشی از مرگ و میر


 

  • دلایل ناشی از مرگ و میر

    به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ اگرچه برخی از افراد می‌ترسند که از رعدوبرق و یا حمله کوسه بمیرند، اما دلیل عمده مرگ‌ومیر عوامل ساده‌تری هستند. در این مقاله 10 دلیل عمده مرگ‌ومیر در آمریکا را به شما معرفی خواهیم کرد. البته این آمار برای سال 2013 هستند.

    خودکشی

    خودکشی در رتبه دهم، یکی از عوامل مهم مرگ‌ومیر در آمریکا است که در سال 2013 جان 41149 تن را گرفت. بااین‌حال خودکشی دومین عامل خودکشی در بین افراد 15 تا 24 ساله و 25 تا 34 ساله است. مردها 4 برابر زنان براثر خودکشی از بین می‌روند. یکی از راه‌های جلوگیری از وقوع خودکشی این است که به افرادی که به خودکشی و آسیب‌رسانی به خود فکر می‌کنند کمک کنیم، با آن‌ها صحبت کنیم و روش زندگی یا میزان خوابشان را تغییر دهیم.

    مشکلات کلیه

    مشکلات کلیه شامل نفریت، سندرم نفریت و نفروز در سال 2013 جان 47112 تن را گرفت. نفریت نوعی التهاب کلیه است که براثر عفونت یا آلرژی دارویی ایجاد می‌شود. سندرم نفریت به معنای تجمع پروتئین در ادرار است. ازجمله دلایل سندرم نفریت از این قبیل هستند: عفونت، واکنش به داروها، سرطان، مشکلات سیستم ایمنی، فشارخون بالا و دیابت.

    آنفولانزا و ذات‌الریه

    آنفولانزا و ذات‌الریه در سال 2013 جان 56979 تن را گرفت. آنفولانزا اغلب براثر ویروس ایجاد می‌شود. افراد مسن، کودکان و زنان باردار بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند. ابتلا به آنفولانزای فصلی مانع از این می‌شود که به نوع مزمن آن دچار شوید.

    ذات‌الریه زمانی رخ می‌دهد که ویروس یا باکتری عفونت ایجاد می‌کند. ذات‌الریه بیشتر در افراد بیشتر از 65 سال و یا کمتر از 5 سال رخ می‌دهد. واکسن‌های آبله‌مرغان، سیاه‌سرفه، سرخک، هموفیلوس، از ابتلا به عفونت پیشگیری می‌کند.

    دیابت

    دیابت در سال 2013 جان 75578 تن را گرفت. دیابت با قند خون آغازشده و سپس به مشکلات کلیه، بیماری قلبی، کوری و قطع عضو اعضای پایین بدن بخصوص پاها، منجر می‌شود. چاقی، ژنتیک، افزایش سن و ارث بردن بیماری، باعث ایجاد دیابت می‌شود. ورزش منظم و برنامه غذایی سالم از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند.

    آلزایمر

    آلزایمر در سال 2013 جان 84767 تن را گرفت. این بیماری بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود. این بیماری با مشکلات حافظه و تکلم آغازشده و به‌مرور افزایش می‌یابد. این بیماری در حدود 60 سالگی آغازشده و به‌مرور شدت می‌گیرد. افرادی که این بیماری را به ارث می‌برند یا در ژنشان وجود دارد، بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند. کاهش آسیب و ضربه به سر، داشتن قلبی سالم و وزن متعال از ابتلا به این بیماری پیشگیری می‌کند.

    سکته

    سکته در سال 2013 جان بیش از 128978 تن را گرفت. سکته زمانی رخ می‌دهد که خون به مغز نمی‌رسد و درنتیجه آن سلول‌های مغز از بین می‌روند و یا رگ‌های مغز مسدود می‌شوند. این حالت به فلج شدن، مشکلات تکلم و مرگ منجر می‌شود.

    فشارخون بالا، کلسترول بالا، مشکلات قلبی، دیابت، چاقی، مصرف الکل و سیگار، احتمال سکته را افزایش می‌دهد. میزان سکته در مردان بیشتر دیده می‌شود. رژیم غذایی سالم و ورزش منظم امکان سکته را کاهش می‌دهد.

    تصادفات

    تصادفات در سال 2013 جان بیش از 130557 تن را گرفت. این تصادفات شامل تصادف خودرو: 33804 تن، سقوط: 30208 تن و مسمومیت: 38851 تن، می‌شوند. اگرچه تصادفات در رتبه 4 قرار گرفتند اما اولین دلیل مرگ‌ومیر افراد 1 تا 44 ساله محسوب می‌شوند.

    بیماری مزمن دستگاه تنفسی

    بیماری‌های دستگاه تنفسی در سال 2013 جان 149205 تن را گرفت. مهم‌ترین بیماری دستگاه تنفسی، بیماری انسداد ریوی شامل برونشیت و آمفیزم است. برونشیت به معنای مسدودشدن راه تنفسی و آمفیزم هم به معنای مشکلات ریه است. هردوی این بیماری‌ها تنفس را مشکل می‌کند.

    دلیل عمده بیماری‌های تنفسی سیگار کشیدن است. مردانی که سیگار می‌شکند 12 برابر مردان سالم از بین می‌روند. بنابراین ترک سیگار احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

    سرطان

    انواع مختلف سرطان در سا 2013 جان بیش از 584881 تن را گرفت. سرطان به معنای افزایش تعداد سلول‌های بافتی از بدن است. سرطان‌های عمده در مردان شامل سرطان پروستات، سرطان ریه و سرطان روده بزرگ است. سرطان‌های عمده در زنان سرطان سینه، سرطان ریه و سرطان روده بزرگ است. سرطان ریه دلیل عمده مرگ‌ومیر در مردان و زنان و در زنان هم سرطان سینه عامل دوم مرگ‌ومیر است.

    سرطان براثر سبک زندگی ناسالم و ژنتیک به وجود می‌آید. ترک سیگار احتمال ابتلا به سرطان‌های کلیه و ریه را کاهش می‌دهد. همچنین رژیم غذایی شامل میوه و سبزیجات، احتمال ابتلا به سرطان دهان، مری و معده را کاهش می‌دهد. دلیل اصلی سرطان‌هایی مانند روده بزرگ و آندومتر چاقی است.

    مشکلات قلبی

    در سال 2013 بیماری‌های قبلی دلیل اصلی مرگ‌ومیر در آمریکا بود که جان 611105 تن را گرفت که یک‌چهارم تمام مرگ‌ومیرهای سال 2013 است. مشکلات قلبی شامل بیماری‌های مختلفی مانند بیماری عروق و ضربان قلب است. بیماری‌های قلبی براثر چاقی، مصرف سیگار، فشارخون بالا، دیابت و کلسترول بالا به وجود می‌آیند. بنابراین کاهش کلسترول و فشارخون احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.


  
  

نکاتی درباره ویتامین E


 

  • نکاتی درباره ویتامین E

    به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان است که به بازسازی سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. این ماده‌ی مغذی ضروری به صورت طبیعی در بعضی از غذاها وجود دارد و همچنین می‌توان آن را از طریق مصرف مکمل‌ها تامین کرد و بعضا در غذاهای فرآوری شده نیز یافت می‌شود. ویتامین E جز ویتامین‌های محلول در چربی است یعنی بدن شما ویتامین E وارد شده به بدنتان را ذخیره می‌کند و در زمان نیاز از آن استفاده می‌کند.

    ویتامین E در بدن 8 ترکیب مختلف ایجاد می‌کند که فعال‌ترین آنها در بدن انسان آلفاتکوفرول است.

    شما حتما یک ماشین و یا دوچرخه زنگ زده را دیده‌اید. زمانی که سلول ها در معرض مولکول‌هایی با نام رادیکال‌های آزاد قرار می‌گیرند فرآیند مشابهی از اکسیداسیون و پیری شتاب دهنده در بدن شما رخ می‌دهد رادیکال‌های آزاد موجب تضعیف سلول‌های سالم می‌شوند و همچنین این مولکول‌ها ممکن است باعث بیماری‌های قلبی و سرطان شوند.

    رادیکال‌های آزاد نتیجه‌ عملکرد طبیعی بدن است آنها به سلول‌های شما آسیب می‌زنند و طول عمر آنها را کم می‌کند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به کم شدن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و باعث می‌شود سلول‌های شما آسیب کمتری ببینند و دچاری پیری زودرس نشوند.

    مزایای مصرف شیر غنی شده برای کودکاننوشیدن شیر غنی شده برای کودکان بسیار سودمند است. نه تنها سلامت و استحکام استخوان های آن ها را ضمانت می کند بلکه به رشد بهتر آنها نیز کمک می کند. نوشیدن روزانه شیر غنی شده به کودکان شما…
    ادامه مطلب

    محققان استفاده از ویتامین E را به عنوان درمان برای انواع بیماری های دژنراتیو مانند سفت شدن سرخرگ‌ها، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و سرطان را مورد بررسی قرار داده‌اند و این تحقیقات نشان داد که ویتامین E می‌تواند درصد ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد. بعضی‌ها برای بالا بردن «ویتامین ای» بدنشان مجبور به استفاده از نوع شیمیایی آن هستند اما این یک مسئله‌ی نادر است و با خورد و خوراک قابل درمان است.

    ویتامین E به افرادی که در معرض خطرهای زیست محیطی و آلودگی هستند نیز کمک می‌کند. رادیکال‌های آزاد توسط سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و اشعه ماورا بنفش خورشید  آزاد می‌شوند. ویتامین E به بهبود سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند.

    مکمل‌های ویتامین E

    قرار دادن بیش از حد ویتامین E در برنامه‌ی غذایی کار دشواری است. اما اینکه ویتامین E مورد نیاز بدنتان را توسط غذاها تامین کنید خطرناک نیست و ضرری نمی‌رساند. در حالی که استفاده‌ی بیش از حد ویتامین E توسط غذا کار بعیدی است اما محققان معتقدند استفاده از مکمل‌هایی که دارای ویتامین E هستند می‌توانند عوارض جدی ایجاد کنند و یکی از این عوارض افزایش احتمال سکته مغزی است.

    استفاده از مکمل‌ها نباید به روزی بیشتر از 1000 واحد برسد. برای سنین 14 سال به بالا این مقدار 15 میلی گرم در روز توصیه شده است.

    غذاهای دارای ویتامین E

    یکی از راه‌های ساده برای افزایش مقدار ویتامین E در بدن استفاده از روغن زیتون در دستورهای غذاییتان به جای روغن مایع است. تخمه آفتابگردان دارای حدود 20 میلی‌گرم ویتامین E است که حتی بیشتر از مقداری است که برای مصرف روزانه توصیه شده. سالاد اسفناج و کلم درست کنید و درون آن مقداری فندوق و گردو بریزید تا مقدار ویتامین E موجود در آن افزایش پیدا کند و دارای مواد مغذی بیشتری شود. با خلاقیت خودتان می‌توانید غذاهایی تهیه کنید که دارای مقدار قابل توجهی از این ویتامین باشد و نیاز روزانه شما را تامین کند.


  
  

لیستی از مواد غذایی سرشار از کلسیم


 

  • لیستی از مواد غذایی سرشار از کلسیم

    کلسیم فراوان‌ترین ماده معدنی بدن است.

    به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ وجود کلسیم در بدن علاوه بر مستحکم‌تر نمودن دندان و استخوان، برای رشد سلول‌ها، ترشح هورمون، انعقاد خون، انقباض عضله و حالت استراحت، ضروری است. کمبود کلسیم مشکات و بیماری‌های مختلفی ایجاد می‌کند. اما متأسفانه کمبود کلسیم یکی از مشکلات رایج جوامع مختلف است به همین دلیل باید جذب کلسیم بدن را افزایش دهیم. بیماری‌های ناشی از کمبود کلسیم بسیار جدی هستند و بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان، ناخن‌های شکننده، ریزش مو و تشنج را به وجود می‌آورند. در این مقاله می خواهیم با موادغذایی سرشار از کلسیم آشنا شویم.

    علائم جدی کمبود کلسیم:

    • خستگی و خواب‌آلودگی

    اگر دائماً در طول روز احساس خستگی می‌کنید پس به‌احتمال‌زیاد از کمبود کلسیم رنج می‌برید.

    اگر دندان‌درد دارید، دندان‌هایتان حساس شده‌اند و یا خرابی در آن‌ها مشاهده نمودید، نشانه این است که کلسیم بدنتان کم شده و باعث خراب شدن دندانتان شده است.

    اگر ماهیچه‌هایتان اخیراً ضعیف شده‌اند، نشان می‌دهد که شما از کمبود کلسیم رنج می‌برید.

    اگر یکی از این علائم را دارید، با استفاده از غذاهای حاوی کلسیم، مراجعه به پزشک و ترک غذاهایی که کلسیم را دفع می‌کنند، کلسیم بدنتان را افزایش دهید.

    غذاهایی که بر میزان جذب کلسیم تأثیر دارند

    جالب است بدانید که افزایش کلسیم بدن فقط در استفاده از خوراکی‌های کلسیم‌دار خلاصه نمی‌شود، بلکه باید بدانید چه مواد غذایی جذب کلسیم را افزایش داده و کدام مواد جذب کلسیم را کاهش می‌دهند.

    مواد غذایی، میوه و مواد معدنی که در ادامه می‌بینید این تأثیر را دارند.

    سدیم نه‌تنها در نمک بلکه در مواد غذایی آماده و کنسروشده هم یافت می‌شود. سدیم باعث می‌شود که میزان کلسیم دفع شده در ادرار افزایش یابد، بنابراین اگر درکنار مصرف کلسیم، سدیم بالایی مصرف می‌کنید، باید بدانید که مقادیر بالایی از این کلسیم دفع می‌شود.

    کافئین هم بر جذب کلسیم تأثیر دارد و هم بر دفع آن. برای مثال یک فنجان قهوه 3 میلی‌گرم کلسیم دفع می‌کند.

    الکل به‌طور مستقیم بر میزان جذب کلسیم بدن تأثیر می‌گذارد. اما اینکه چه مقدار الکل بر دفع چه مقدار کلسیم تأثیر می‌گذارد، مشخص نیست.

    10 مواد غذایی سرشار از کلسیم که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید

    برای داشتن بدنی سالم باید روزانه 1000 تا 1500 میلی‌گرم کلسیم جذب کنید. اما این مقدار کلسیم را باید چگونه جذب کنید؟ در اینجا با 10 مواد غذایی سرشار از کلسیم آشنا خواهید شد!

     شیر

    ازآنجایی‌که شیر سرشار از پروتئین و چربی است، درباره میزان کلسیم آن اطمینان وجود ندارد. بااین‌حال یک لیوان شیر حدود 300 میلی‌گرم کلسیم دارد. البته حدود نصف این میزان (131 میلی‌گرم) به دلیل وجود پروتئین دفع می‌شود. و شما 169 میلی‌گرم کلسیم جذب خواهید کرد.

    پنیر

    تمام لبنیات منبع کلسیم به شمار می‌روند. یک انس پنیر حاوی 224 میلی‌گرم کلسیم است. همانند شیر، پنیر هم چربی بالایی دارد به همین دلیل در مصرف آن افراط نکنید. اگر پنیر را در کنار سایر مواد غذایی موجود در این لیست مصرف کنید، میزان کلسیم بالایی جذب خواهید نمود.

    بروکلی

    بروکلی یک گیاه معجزه بخش است. یک کلم مشت بروکلی حاوی 86 میلی‌گرم کلسیم است. میزان ویتامین ث بروکلی نیز از پرتغال بیشتر است. بنابراین حتماً آن را در رژیم غذایی خود به کار ببرید.

    کلم کیل

    کلم کیل هم همانند بروکلی بسیار مغذی است. 13 گرم کلم کیل پخته حاوی حداقل 93 میلی‌گرم کلسیم و ویتامین ث و ویتامین کا است.

    انجیر

    کلسیم یک میوه خوش‌طعم و سرشار از کلسیم است. حدود 8 انجیر خشک حاوی 107 میلی‌گرم کلسیم است که 10% نیاز روزانه را فراهم می‌کند. بنابراین می‌تواند یک میان وعده مناسب و مقوی باشد. مربای انجیر هم می‌تواند منبع کلسیم باشد.

    پرتغال

    همانطورکه می‌دانید پرتغال سرشار از ویتامین ث است، اما یک عدد پرتغال حاوی بیش از 65 میلی‌گرم کلسیم است. همانند انجیر، پرتغال هم میوه خوش‌طعمی است. آب پرتغال هم بسیار خوش‌طعم و دل‌پذیر است.

    توفو یا پنیر لوبیا

    توفو که یک غذای گیاهی به‌عنوان جایگزین پروتئین به شمار می‌رود، منبع مهم کلسیم نیز است. نصف فنجان توفو حدود نیمی از کلسیم موردنیاز روزانه را فراهم می‌کند. توجه داشته باشید که میزان کلسیم موجود در توفو به روش آماده‌سازی آن بستگی دارد. معمولاً در هر پاکت توفو میزان کلسیم آن حک‌شده است.

    ازآنجایی‌که توفو یک مواد غذایی برای گیاهخواران به شمار می‌رود می‌تواند در مواد غذایی مختلف استفاده شود.

    بادام

    بادام سرشار از پروتئین، ویتامین ای و پتاسیم است. بااینکه بادام سرشار از چربی است اما میزان کلسترول آن اندک است. یک اونس بادام حدود 75 میلی‌گرم کلسیم دارد. می‌توان آن را در کنار انجیر خشک و پرتغال مصرف نمود.

    لوبیا سفید

    لوبیا سفید، چه به‌صورت خام یا پخته، سرشار از کلسیم است. 80 گرم لوبیای خام و یا 200 گرم لوبیای پخته 132 میلی‌گرم کلسیم دارد. همچنین لوبیا سفید سرشار از فیبر، پروتئین، و آهن است. به همین دلیل لوبیا باید حتماً در رژیم غذایی‌تان باشد.

    ماهی ساردین

    ماهی ساردین سرشار از مواد مغذی است. یک ماهی ساردین و یا کنسرو آن می‌تواند کلسیم روزانه‌تان را تأمین کند. برای مثال، 60 گرم ماهی ساردین حاوی بیش از 351 گرم کلسیم است. همچنین این ماده غذایی سرشار از ویتامین دی است. بنابراین وجود آن در رژیم غذایی‌تان ضروری است.

  
  

مهمان دورهمی پنج شنبه 26 بهمن ماه 96 ماکان بند


 

  • مهمان دورهمی پنج شنبه 26 بهمن ماه 96 ماکان بند

    مهمان دورهمی پنج شنبه 26 بهمن ماه 96 ماکان بند

    به گزارش سایت دلنا با مهمان دورهمی پنج شنبه 26 بهمن ماه 96 ماکان بند معرفی کنیم …..

    مهمان دورهمی پنج شنبه 26 بهمن ماه 96 ماکان بند

    مهمان دورهمی پنج شنبه 26 بهمن ماه 96 ماکان بند

    تاریخچه دورهمی( مهمان دورهمی پنج شنبه 26 بهمن ماه 96 ماکان بند) :

    دورهمی یک برنامه تلویزیونی بسیار زیاد با کارگردانی مهران مدیری است که از 27 اسفند 1394 در شبکه زیبا نسیم پخش می‌شود. اول مهراب قاسم خانی کارگردانی این برنامه تلویزیونی را بر عهده داشت ولی بعداً به علت مشکلات از قسمت 13 به بعد مهران مدیری کارگردانی را بر عهده گرفت. این مجموعه، اواسط پاییز سال 94 تولید شد. هدف ارائه کننده ها، ارائه یک مجموعه تلویزیونی با اسلوب متفاوت نسبت به سایر برنامه تلویزیون بوده‌ است.

    دورهمی برنامه ای عظیم است که در هر قسمت 300 نفر از افزاد که طی یک دعوت برای حضور در برنامه ثبت نام می‌کنند، به تماشای بازی بازیگران می‌نشینند.

    سری چهارم ( مهمان دورهمی پنج شنبه 26 بهمن ماه 96 ماکان بند )

    سری اول تا سوم این برنامه گذشته است

    ولی سری چهارم دورهمی از آذر ماه 96 در شبکه نسیم شروع شده است . در سری چهارم دو بازیگر (سیامک انصاری) و (مه‌لقا باقری) بیرون رفتند ولی سروش جمشیدی (قیمت ) در گروه باقی ماند و یک بانو اضافه شد (سحر ولدبیگی)

    زمان پخش ( مهمان دورهمی پنج شنبه 26 بهمن ماه 96 ماکان بند )

    چهارشنبه. پنجشنبه. جمعه ساعت 23

    بازپخش روز بعد ساعت 3 بامداد، 7 صبح، 11 صبح و 5 بعد از ظهر

    روش شرکت در برنامه دورهمی سری چهارم :

    برای شرکت سه راه وجود دارد که میتوانید ثبت نام کنید ولی اینستاگرام به علت تکمیل ظرفیت فعلا بسته شده است

    1- صفحه اینستاگرام «دورهمی» «Dorehami»

    2 – کانال تلگرامی «Avvalmarket_Official»

    3- کد ستاره سه مربع

    میهمان دورهمی کیست:

    گروه ماکان بند می باشد


  
  

نکاتی درباره ویتامین E


 

  • نکاتی درباره ویتامین E

    به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان است که به بازسازی سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. این ماده‌ی مغذی ضروری به صورت طبیعی در بعضی از غذاها وجود دارد و همچنین می‌توان آن را از طریق مصرف مکمل‌ها تامین کرد و بعضا در غذاهای فرآوری شده نیز یافت می‌شود. ویتامین E جز ویتامین‌های محلول در چربی است یعنی بدن شما ویتامین E وارد شده به بدنتان را ذخیره می‌کند و در زمان نیاز از آن استفاده می‌کند.

    ویتامین E در بدن 8 ترکیب مختلف ایجاد می‌کند که فعال‌ترین آنها در بدن انسان آلفاتکوفرول است.

    شما حتما یک ماشین و یا دوچرخه زنگ زده را دیده‌اید. زمانی که سلول ها در معرض مولکول‌هایی با نام رادیکال‌های آزاد قرار می‌گیرند فرآیند مشابهی از اکسیداسیون و پیری شتاب دهنده در بدن شما رخ می‌دهد رادیکال‌های آزاد موجب تضعیف سلول‌های سالم می‌شوند و همچنین این مولکول‌ها ممکن است باعث بیماری‌های قلبی و سرطان شوند.

    رادیکال‌های آزاد نتیجه‌ عملکرد طبیعی بدن است آنها به سلول‌های شما آسیب می‌زنند و طول عمر آنها را کم می‌کند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به کم شدن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و باعث می‌شود سلول‌های شما آسیب کمتری ببینند و دچاری پیری زودرس نشوند.

    مزایای مصرف شیر غنی شده برای کودکاننوشیدن شیر غنی شده برای کودکان بسیار سودمند است. نه تنها سلامت و استحکام استخوان های آن ها را ضمانت می کند بلکه به رشد بهتر آنها نیز کمک می کند. نوشیدن روزانه شیر غنی شده به کودکان شما…
    ادامه مطلب

    محققان استفاده از ویتامین E را به عنوان درمان برای انواع بیماری های دژنراتیو مانند سفت شدن سرخرگ‌ها، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و سرطان را مورد بررسی قرار داده‌اند و این تحقیقات نشان داد که ویتامین E می‌تواند درصد ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد. بعضی‌ها برای بالا بردن «ویتامین ای» بدنشان مجبور به استفاده از نوع شیمیایی آن هستند اما این یک مسئله‌ی نادر است و با خورد و خوراک قابل درمان است.

    ویتامین E به افرادی که در معرض خطرهای زیست محیطی و آلودگی هستند نیز کمک می‌کند. رادیکال‌های آزاد توسط سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و اشعه ماورا بنفش خورشید  آزاد می‌شوند. ویتامین E به بهبود سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند.

    مکمل‌های ویتامین E

    قرار دادن بیش از حد ویتامین E در برنامه‌ی غذایی کار دشواری است. اما اینکه ویتامین E مورد نیاز بدنتان را توسط غذاها تامین کنید خطرناک نیست و ضرری نمی‌رساند. در حالی که استفاده‌ی بیش از حد ویتامین E توسط غذا کار بعیدی است اما محققان معتقدند استفاده از مکمل‌هایی که دارای ویتامین E هستند می‌توانند عوارض جدی ایجاد کنند و یکی از این عوارض افزایش احتمال سکته مغزی است.

    استفاده از مکمل‌ها نباید به روزی بیشتر از 1000 واحد برسد. برای سنین 14 سال به بالا این مقدار 15 میلی گرم در روز توصیه شده است.

    غذاهای دارای ویتامین E

    یکی از راه‌های ساده برای افزایش مقدار ویتامین E در بدن استفاده از روغن زیتون در دستورهای غذاییتان به جای روغن مایع است. تخمه آفتابگردان دارای حدود 20 میلی‌گرم ویتامین E است که حتی بیشتر از مقداری است که برای مصرف روزانه توصیه شده. سالاد اسفناج و کلم درست کنید و درون آن مقداری فندوق و گردو بریزید تا مقدار ویتامین E موجود در آن افزایش پیدا کند و دارای مواد مغذی بیشتری شود. با خلاقیت خودتان می‌توانید غذاهایی تهیه کنید که دارای مقدار قابل توجهی از این ویتامین باشد و نیاز روزانه شما را تامین کند.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >